czwartek, 9 czerwca 2016

Upojne noce


Doczekałam się.
Jest.
Zakwitła :)

Oczywiście chodzi o maciejkę. Kiedyś znałam ją tylko z literatury i opowieści. A potem kupiłam i wysiałam. Zima była wówczas łagodna, maciejka kwitła do stycznia (tak!) i przy każdym otwarciu drzwi balkonowych do pokoju wpływał subtelny słodki zapach.
W ostatnich latach jednak nie wiem czemu maciejki nie wysiewałam. Pewnie nie spotkałam jej w stosownym czasie w sklepie albo nie pamiętałam i tak jakoś wychodziło. Aż do tegorocznej wiosny.

Pamiętałam. Kupiłam. Wysiałam (pół opakowania, drugie pół u Śr. K. ). Wykiełkowała. Rośnie.

I we wtorek wieczorem wreszcie zakwitła!
Że jeden kwiatek to za mało?
Już kolejne czekają. :)
Aby poczuć zapach trzeba się na razie pochylić nad skrzynką na okiennym parapecie. Ale już niedługo będzie pachnieć i na balkonie, i w domu. Pewnie zacznie dkoładnie akurat wtedy, gdy zwiędną oszałamiająco pachnące piwonie w wazonie ;)

Tu foto z lampą :)

10 komentarzy:

  1. Och zapach z dzieciństwa!! Dziękuję Kochana, tak mi się błogo i miło zrobiło na sercu!! Pamiętam wakacyjne wieczory, przyjaciólki, paplanie do rana i zapach maciejki 😊 pozdrawiam serdecznie i życzę dobrego weekendu ❤

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że wyzwoliłam miłe wspomnienia. U nas maciejki nie było. :)

      Usuń
  2. Też ją bardzo lubię :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W ogrodzie to musi pachnieć jeszcze piękniej. ;)

      Usuń
  3. Zapach odurza, więc noce mogą być upojne w przenośni i... dosłownie. Niech się dzieje:-)

    OdpowiedzUsuń
  4. wspaniały zapach... jedyny w swoim rodzaju...
    u mnie pięknie pachną goździki ;)
    :****

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Goździki też ogromnie lubię. I kojarzą mi się z górami :)

      Usuń
  5. W zeszłym roku posiałam maciejkę do gruntu i nic nie wyrosło,a tak chciałam by mi pod oknem ładnie pachniało:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może trzeba do skrzynki? Ona kapryśna jest. U mnie wykiełkoeała szybko i potem rosła wolniej a u córki kiełkowała bardzo długo a potem była wyższa niż u mnie. A siane z jednej paczuszki.

      Usuń

Miło będzie przeczytać Twój komentarz :)

Proszę jednak nie wykorzystywać komentarzy do reklam rozmaitych usług.
Komentarze z reklamą będę usuwać.

Thank you for commenting!
However, please do not use comments to advertise any products. Comments with advertisements will be removed.